bloglovin

Pinterest

twitter

Over mij

Mijn foto
Mijn grootste passie is om creatief bezig te zijn. Gelukkig heb ik van mijn hobby mijn beroep kunnen maken en ben ik actief in het dagelijks leven als leerkracht creatieve en artistieke vaardigheden. Kortom, ik kan mezelf omschrijven als een creatieve bij.

zaterdag 28 februari 2015

Lederen etui


Wat heb je nodig?

Leder
Ledertang 
licht karton (voor patroon)
Drukknop
Bijhorende tang voor drukknop te bevestigen
Katoengaren
Naainaald
Haakpen 
Schaar


Werkwijze:

1. Patroon uittekenen op licht karton.
2. Gaatjes bepalen om te naaien. Deze uittekenen en vervolgens met de gaatjestang uitknippen.
3. Patroon overtekenen op leder.
4. De gaatjes uitknippen in het leder.
5. Plaats bepalen waar drukknop moet komen. Drukknop bevestigen.
6. Naaien van de 2 delen tegen elkaar.
7. Met haakpen haken rond de flap.

Tip:

Leder kan je recupereren van oude handtassen, oude lederen jassen, of, ga eens langs bij een meubelzaak achter wat staaltjes leder van staalboeken....
In plaats van leder kan je hiervoor ook een dikke vilt gebruiken.
Je kan na punt 6 (zie werkwijze) al stoppen en dit dan als het eindresultaat zien. Persoonlijk vond ik het resultaat toen nog wat saai en heb daarom gekozen voor een frivool gehaakt randje.

Fijn weekend!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten